About Me

My photo
Previously a private banker, now an avid cookie artist and a full time mum of 2 who moved from Sydney to the buzzing city of Hong Kong. I started decorating cookies since Jan 2014 and it's my passion to create cookies that bring a smile on everyone. Facebook Page: http://www.facebook.com/cookieandme

Wednesday 2 April 2014

來自星星的你

第6個記錄 (My 6th set of cookies)

紅遍全亞洲的韓劇"來自星星的你"你看過了吧! 相信你也愛上了都叫獸了吧! 真的, 身為韓劇迷的我, 每次看了一齣好看的韓劇後, 都會愛上男主角的, 這就是韓劇的魔力!


來自星星的你 曲奇 製作過程

1) 畫了3個design才滿意。都敏俊的特徵很易認(那嘴角), 千頌伊雖然很美(從"野蠻女友"時已很喜歡全智賢), 但很難特出是她, 想了很久, 給她帶個髮帶吧


2) 自製曲奇模... 小心切... 小心切...


3) 畫輪廓, 其他的要freehand, 除非有Kopykake這個神器。好想要呀~ 但美國的郵費很貴呀>_<


4) Outlining and piping


5) Painting with food colouring gel, 小時候就很喜歡"畫公仔", 大個了畫在餅上。

太專心了, 忙了影相...

6) DONE! 免費送給都Manager迷, 請'Like'我的Facebook專頁: Cookie and Me 和留言給我。



多謝你的觀賞。每個曲奇都是我心血結晶品, 如果你喜歡我的作品, 請留意和'Like'我的Facebook Page: Cookie and Me 我會努力製作更多漂亮的曲奇, 希望能夠給你和朋友們驚喜。

THANK YOU!



Total production time (13 heads + 10 stars): baking + mixing colours + piping & painting = 16 hours



1 comment: